Freedom Trail en Super Bowl! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Thom 1302 - WaarBenJij.nu Freedom Trail en Super Bowl! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Thom 1302 - WaarBenJij.nu

Freedom Trail en Super Bowl!

Door: Thom Vervoort

Blijf op de hoogte en volg Thom

03 Februari 2014 | Verenigde Staten, Boston

Sight seeing & Super Bowl

Hoi allemaal,na een voorbij vliegend weekje weer een verslagje.

Deze week zijn we toch wel een beetje aan het afronden begonnen. We hebben nog maar 3 weekjes voor de boeg dus de tijd begint te dringen. Ik volg dit semester Harvard Business Case Studies, erg leerzaam en pittig: de lerares is een Harvard Professor dus ze weet van aanpakken! Maargoed, we moesten een presentatie houden van minimaal 13 minuten over onze Case die we hadden afgesloten. Deze case ging over StarBucks, dus in eerste instantie dacht iedereen "ah een makkie" maar helaas, geen hulpmiddelen zoals PowerPoint of Prezi maar gewoon praten en overtuigen! Mijn onderwerp ging over waarom Starbucks geen $40 miljoen zou moeten investeren in extra arbeid. Dus ik een presenatie verhaaltje met feiten en numbers etc. geschreven en stampen maar! Vervolgens het nog zo'n 20 keer in mn kamer staan te presenteren tegen de muur want er werd toch wel wat verwacht natuurlijk! En zo, op de vroege dinsdagochtend mocht ik gelijk als 1e.
Het ging voor mijn gevoel gewoon prima maar niet bijzonder maarja komt ie, dat was het blijkbaar wel.
Afgelopen donderdag kregen we ons punt terug. Dus toen de prof mijn naam noemde en zei dat ik op moest staan was het even Uh,Ohh..
Toen kreeg ik applaus en een handruk met het commentaar erbij, gefeliciteerd je bent de beste student!
Nou dan sta je toch behoorlijk met je bek vol tanden moet ik toegeven haha! Maar met een mooie A- had ik het hoogste resultaat dus dit geeft mijn presentatie zelfvertrouwen toch wel een flinke boost want ik had alleen maar positieve feedback!

En zaterdag heb ik met m'n roomie en 2 collega's van hem het Freedom Trail gelopen. Dit pad gaat langs alle belangrijke historische gebouwen en plekken waar momenten hebben plaatsgevonden zoals het Boston Massacre. Dit was erg interessant want ik kom vooral in het winkel gedeelte van DownTown dus ik heb mooi mijn Boston kennis maar weer is uitgebreid, wat goed van pas komt als p&m hier zijn! We hadden leuk geluncht in Quincy Market. De grote langwerpige hal is vol gebouwd met allerlei kleine restaurantjes en het is altijd super druk dus dat was gezellig om te zitten. Vervolgens zijn we nog naar North-End gelopen waar Little Italy is.
Toch zie je hier in Boston ontzettend veel Europese invloeden waardoor je, je toch vrij snel op je gemakt voelt. En ja, het blijft toch altijd heerlijk om tussen al die wolkenkrabbers te lopen en deel uit te maken van die heersende drukte.

Op dit moment van schrijven zit ik nog vol van de doritos met dip en blikjes Cola Cherry want snacks is net zo belangrijk als de Super Bowl die we net hebben gekeken! De Denver Broncos speelden tegen de Seattle Seahawks. Seattle heeft Denver uiteindelijk met een flink pak slaag naar huis gestuurd want ze hebben met een aardig verschil gewonnen! In de halftime was de grote show met Bruno Mars en de Red Hot Chili Peppers met aansluitend de duurste en meest bekeken commercials van het jaar in Amerika. Een leuke 30 seconden adverteren kost gemiddeld $3.4 miljoen dollar en dan komen natuurlijk de extra kosten erbij voor Brucie Willis die honda's komt promoten etc. Maargoed toch leuk om is live zo met een bak chips voor je neus te zien!

En nu is het alweer zondagavond! De laatste 3 weekjes gaan beginnen dus nog eventjes genieten voordat ik weer terug in het tropische Nederland ben! Ga ik school missen? Nouja misschien een beetje, maar vooral al die vrienden die ik nu hier heb, want dat maakt het toch een stuk makkelijker hier zo alleen en je leert ontzettend veel van allerlei culturen! Maargoed, nog 3 weekjes van de hamburgers van Jim's (restaurant vlakbij school) genieten in de pauze want die ga ik OOK missen! :)

Fijne Week en tot zondag!
Thom
<3i

Tags: Boston, Thom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thom

Thom, 19 jaar uit Oss. In Amerika! :-)

Actief sinds 20 Aug. 2013
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 11543

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 16 Maart 2014

BOSTON!!

Landen bezocht: