Boston! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Thom 1302 - WaarBenJij.nu Boston! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Thom 1302 - WaarBenJij.nu

Boston!

Door: Thom Vervoort

Blijf op de hoogte en volg Thom

09 September 2013 | Verenigde Staten, Boston

Hallo allemaal!

Dus hier zit ik dan, op een kamertje in het buitenwijkje Waltham, Boston. Tijd om wat verslag uit te brengen!

Dag 1: Vertrek (8/9/13)

Na het toch wel wat moeilijk afscheid van P&M en Imana was het toch dus zover: Amerika. Ik had bij het inchecken wat anderen Nederlanders ontmoet die ook naar Boston gingen, die me de nodige afleiding boden aangezien ik toch wel wat zenuwachtig was.

Ik vloog van Adam naar Heathrow, dit klinkt makkelijker dan gedacht, want bij de Efteling kunnen ze nog wat leren van de dikke rijen van de Britse douane bij Heathrow (duurde lang!!). Eenmaal er doorheen denk je, je gate te zien maar moet je nog 2 roltrappen, een lift en een ondergronds treintje in voordat je überhaupt op de juiste plek zit. Leuk was te zien dat bij de grote rode/groene knop van de klant tevredenheid iedere persoon op de rode niet simpel drukte maar uithaalde..

Vervolgens de grote Boeing in naar Boston, ik zat nooduitgang met niks voor me wat toch wel lekker was. Naast mij zat een Amerikaanse mevrouw die op wat knorrige trekjes na wel aardig was, en daarnaast haar man, ik denk minstens 90+ want voordat meneer eenmaal z'n stoel uitwas om te pogen naar het toilet te komen duurde gauw 5 minuten wat erg komisch was om naar te kijken..

Eenmaal geland in Boston mochten we weer in de efteling rij voor de Amerikaanse Border security. Ik werd naar hokje 17 gestuurd waar meneer de douanier m'n visa ondervloekte en vroeg welke nietsnut het erin geplakt had op deze manier. Ik braaf niks zeggen en na nog een paar keer f*ck visa blabla zei hij: 'Welcome to America', ja inderdaad net zoals de movies..

Vervolgens opgevangen door iemand van school die ons naar de school bracht. Eenmaal daar aangekomen was het toch wel even 'wow' zeggen want het pandje ziet er toch wel netjes uit.. (beetje harry potter/Kostschool achtig) Vervolgens daar opgehaald door mn host-mom Jane, hopend op die dikke Porsche die eraan kwam werd het de golf 4 erachter, ook leuk :p

Dus hier bij Jane, het is een klein appartementje op de 3e vloer in een groot houten huis, het is vrij klein maar leuk, schoon en netjes. Ook Jane is erg aardig, ze is een editor voor krantenstukken en boeken en weet dus ook aardig wat van de cultuur en stad, wat interessant is om te horen en over te praten. Kortom hier houd ik het wel uit!

Vandaag (maandag 9/9.13)

Vandaag werd ik naar school gebracht, ja wat een (eenmalige) luxe..
Ik ben in een leuke klas terechtgekomen en hoop dus dat die niet meer veranderd voorlopig. Er zit van alles in, van Japanners tot een Libiër met Prada zonnebril (ja die van het strand..) Erg gezellig dus, na wat introductie gebabbel zijn we naar Boston Downtown gebracht waar we door Quincy market gelopen zijn. Dit is dus een 300meter lang gebouw, vrij smal, met een pad erin met aan beiden kanten geen saaie toeristen winkeltjes, maar ja daar komt ie.. Alleen maar eten!! En dat 300m lang, dus aan het einde hoefde je niks meer te kopen want de gratis hapjes waren al een dinner voor 2.
Daarna dus nog wat rond gelopen en toen weer terug richting school om vanuit daar weer richting Waltham te trekken.

Dus hier zit ik dan, de tijd vliegt voorbij en de eerste 2 dagen zitten er alweer op. Dat gaat dus lekker!

Tot de volgende keer :-)

Groetjesss, Tschüss, Houdoe, Byebye Aufwienerschnitzel,
Thom
(<3 Imana)

  • 10 September 2013 - 06:29

    Rutger:

    Hey Thom, leuk verhaal! Ik was wel een beetje teleurgesteld toen ik op het mapje 'foto's' drukte. Doe er wat aan ;-)

  • 10 September 2013 - 07:00

    Imana:

    Oké jij bent dus minstens 1 keer per week in die quincy market te vinden hihihi

  • 10 September 2013 - 07:51

    Saskia:

    Hartstikke leuk om met zo'n grappig geschreven verslag wakker te worden! Ennuh die Quincy market zal je binnenkort wel heen èn terug lopen ;) veel plezier vandaag tijdens je eerste lesdag x

  • 10 September 2013 - 10:16

    Roel :

    Go Thommmm!

  • 10 September 2013 - 12:12

    Ed:

    Leuk verslag man. Dat betekent voor de toekomst nog vele mooie verhalen en........ Foto's. Geniet van de tijd die komen gaat. Hoor graag je verdere belevenissen.
    En Thom: goed om te weten dat je in Boston ook genoeg kunt eten

  • 10 September 2013 - 17:38

    Esther Rutten:

    Hoi Thom,

    Leuk verhaal, Ik heb je gevolgd via planeFinder, prachtig om te zien waar je vloog, en in de buurt van Boston was ik je kwijt, ik hoorde van je moeder dat het toestel dan een ander vluchtnummer krijgt Fijn dat alles goed gegaan is.

    Liefs, Esther :)

  • 11 September 2013 - 02:46

    Thom 1302:

    Wat foto's erbij van vandaag, burger, harvard en regen.. Awesome i guess. Cyaa

  • 11 September 2013 - 02:54

    Thom 1302:

    En bedankt voor de leuke reacties ofcourse! :-)
    Vind ik erg leuk om te krijgen!!

Tags: Thom, Boston

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thom

Thom, 19 jaar uit Oss. In Amerika! :-)

Actief sinds 20 Aug. 2013
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 11566

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 16 Maart 2014

BOSTON!!

Landen bezocht: