Springfield! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Thom 1302 - WaarBenJij.nu Springfield! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Thom 1302 - WaarBenJij.nu

Springfield!

Door: Thom Vervoort

Blijf op de hoogte en volg Thom

09 Februari 2014 | Verenigde Staten, Boston

Hallo allemaal, nee om te beginnen ik ben niet bij de simpsons geweest maar in het echte Springfield, Massachusetts! Misschien een leuk weetje, in alle Amerikaanse staten is een plaats die Springfield heet! :)

Maare meer daarover zo, want er is namelijk weer een weekje school voorbij en ik ben nog maar anderhalve week van m'n graduation ceremony vandaan, spannend! Ik zie mezelf al helemaal staan met zo'n hoedje enzo haha! De afgelopen week stond toch wel in het teken van: Flappy Bird, want in iedere gang op school hoorde je op wel iemand schelden op dat vogeltje en de natuurlijk de social beer game, een halve liter bier drinken, filmen en op je Facebook gooien zodat je toekomstige werkgever ook kan genieten van je party gedrag! (aldus mn leraren..)
Enne, ook was er afgelopen dinsdag een sneeuwstorm dus we zitten al een paar dagen tegen een half metertje sneeuw te kijken. Opzich wel leuk, maar helaas zijn veel voetpaden niet geruimd dus naar school komen is wat lastig hier en daar.. Op woensdag heb ik m'n roommate maar is met sneeuw kennis laten maken, hij was helemaal blij met alle sneeuw terwijl ik er alleen maar de irritante kanten van zie (tenzij het op wintersport is maar helaas) maare we hebben dus een sneeuwpop gemaakt met bijpassende mohawk en sjaal natuurlijk! Dus dat was opzich best leuk om te doen want het was alweer een eeuw geleden dat ik een sneeuwpop had gemaakt en hij staat ondertussen al 5 dagen trots voor het huis te pronken!
Verder was het een vrij normaal weekje met wat school en huiswerk, wel leuk dat de olypmische spelen er weer zijn! Maar minder leuk is dat alles in het buitenland niet te zien is ivm. rechten, en in Amerika mag je voor alles betalen wat je wilt kijken dus ik kan alleen via een crappy site'je bbc2 kijken maarja, amper een Nederlandse sporter op te zien natuurlijk.. (site tips welkom!)

En dit weekend ben ik naar Springfield geweest, daar is de enige echte NBA Hall of Fame! Hiervoor moesten we anderhalf uur rijden en tja, Jane was natuurlijk de bestuurder dus we hebben op een stuk of 5 bijna ongelukken na het gehaald! Eenmaal daar was het al lunch tijd dus we hebben natuurlijk een flinke hamburger gescoord in een sportsrestaurant en zijn toen maar de hall in gegaan. Het lijkt een beetje op een klein basketbal stadion, het museum is om een basketbal veld gebouwd in 3 verdiepingen, je begon dus boven en cirkelde zo langzaam naar beneden tot aan het veld waar je uiteindelijk een balletje kon schieten. Boven aan hingen dus portretten van alle hall of fame'ers, natuurlijk Jordan, Bird, Malone, Erving etc. etc. maar daarnaast nog zo'n man of 200 waar ik nog NOOIT van had gehoord maargoed knap van ze hoor! ;)

Ook waren er allemaal feitjes over de langste spelers, de hoogste springers en beste dunkers etc. Leuk was dat je ook deel kon nemen in een digitale game, je stond in je 1tje op een grote mat vol met sensors en camera's en speelde dan tegen bekende spelers/speelsters. Maarja dat was ontzettend moeilijk op zo'n scherm spelen dus ik ben 2 keer van het veld geveegd door een grote mevrouw.. #Loser
Uiteindelijk nog wat geschoten op het grote veld en vervolgens wilde Jane nog graag naar het Springfield Armory museum 5 minuten van de Hall af. Nouja wij moesten wel mee dus eenmaal daarheen ge'wegpiraat kwamen we op een ontzettend grote oude leger basis die nu functioneerde als Community College, beetje KW1C keer 10 voor de kenners. Dusja harstikke rustig want welke gek gaat daar om 4 uur middags op een zondag nog heen?! Maar hier werden dus van 1800 tot 1960 ofzo alle Amerikaanse wapens van Noord-Oost Amerika gemaakt en opgeslagen. Ik heb dus nog nooit zoveel musketten, semi/auto wapens etc. gezien.
Bij alle wapens stond een trotse beschrijven van hoe geweldig ze met het wapen heerste in oorlogen en dat Amerika zo geweldig is natuurlijk. Ach, opzich interessant om te zien maar ik vond het maar niks. Gelukkig zijn we niet lang gebleven en richting huis gegaan.

En nu zit ik hier weer, het is een gekke gedachten dat dit mijn op een na laatste weekje is. Het einde is in zicht, deze week gaan we al vakken afronden want volgende week moet het diploma er al zijn.
Het gaat echt super snel op dit moment dus ik geniet er nog even van. En jaa ik ben donderdag jarig, 20 jaartjes jong! Daar moet opgedronken worden! ohnee, dat mag niet... damn...
Tot volgende week!

Thom

Tags: Boston, Thom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thom

Thom, 19 jaar uit Oss. In Amerika! :-)

Actief sinds 20 Aug. 2013
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 11556

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 16 Maart 2014

BOSTON!!

Landen bezocht: