Weekie 5! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Thom 1302 - WaarBenJij.nu Weekie 5! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Thom 1302 - WaarBenJij.nu

Weekie 5!

Door: Thom Vervoort

Blijf op de hoogte en volg Thom

13 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Boston

Hallo Allemaal!

Nou week vijf zit er weer op. Het was weer zoals het de komende 5 ook nog zal zijn, een gewone school week, ja ik heb zelf ook liever 5 weken vakantie, of in ieder geval een herfst vakantie zoals de meeste nu thuis maar helaas peanutbutter!

Dus, hier in Boston is het ook herfst, als ik nu de deur uit ga is een jas noodzakelijk want het is fris, en de wind beukt er aardig tegen aan, hierdoor heb ik iedere keer als ik op de bus sta te wachten een lekkere bladerdouche.. Ook is het even wennen weer in het donker thuis te komen, tis namelijk hier om 6 uur al donker.. Maargoed die meter sneeuw is er (nog..) niet dus ik ga niet klagen!

Oke, de afgelopen week weer het normale rooster gevolgd, we hadden deze week onze eerste presentatie van de 2 totaal dit blok. (tot december)
En nummer 1 was een groepspresentatie. We moesten dus komen met 2 onderwerpen waar de leraar er een van zou kiezen. Dus wij gingen ervan uit dat optie een gekozen werd, wat over cultuur verschillen in de business ging, en hadden optie 2 maar als moetje erbij genomen, iemand uit het groepje had toen enthousiast 'prijs elasticiteit' geroepen en ik en de andere 2 zeiden 'ja prima' ervan uitgaand dat dit stomme onderwerp hem toch niet ging worden..

Ja voel je hem al aankomen? Inderdaad, meneer de leraar vond dat wel iets voor ons, dus wij mochten lekker een presentatie van in totaal 20min doen over de wonderen, geweldige, fantastische wereld van de prijs elasticiteit, YES..($%^#@@!!)
Maargoed het vorige weekend dus braaf dat zitten voorbereiden, nadat ik een stuk of 10 lessen op youtube had zitten kijken begreep ik het eindelijk, er komt ook een stukje wiskunde etc. bij kijken dus echt m'n ding, haha!
Om dus terug te komen bij de eerste presentatie, dit ging goed. Ik denk dat we er zeker een voldoende uit hebben weten te slepen. Toch is het leuk om te zien dat wij, de Europeanen al een hele voorsprong hebben op het presenteren voor een groep vanuit school.. In tegenstelling tot klasgenoten uit andere werelddelen, die versteld stonden dat ze een presentatie moesten doen.. Go ons dus! :-)

Afgelopen donderdag weer hamburgers met friet weggewerkt, de keuze ging deze week naar de FatBoyBurger.. (aangezien ik tot nu toe hier afgevallen ben, ja knap hè!) Nou dit 'ding' was dus niet eens in je mond te krijgen zo groot en dik, dus die moeten we deze week maar weer nemen, hèhè..

En toen was het alweer weekend! Gister ben ik naar een mall geweest even buiten Boston, een goed half uur met de bus dus daar ga ik maar vaker heen! Dus eenmaal daar na deze lange en honger makende busreis de MacD even geplunderd en toen daar is even wat rondgestruind.. De sportwinkels blijven me aantrekken en daar heb ik dus maar mooi een RedSox en BostonCollege shirt gescoord, je moet je toch een beetje inburgeren hier hè.. ;-)
Verder nog wat kleine dingetjes gescoord en toen in de regen terug naar huis..

Vandaag zouden we dus eigenlijk gaan appel plukken maar omdat Amerikanen heel goed kunnen fietsen (NOT NOT NOT) is Jane van de week van haar fietsje gevallen, nee geen zorgen niet toen ze aan het fietsen was, maar stilstaand wilde afstappen.. (schade dus beperkt) Tja, plannen voor vandaag dus de prullenbak in. Maar dat betekend dus dat het weer een week wordt opgeschoven, volgende zondag dus.. En geen zorgen het wordt dan blijkbaar alleen maar leuker en mooier omdat iedere boom dan romantisch rood gekleurd is en er ieder uur een plensbui kan vallen, joepie! Maar ik kijk er wel naar uit, even weg uit de grote stad en wat meer de county's in.

Vandaag dus maar besteed aan een uitslaap sessie, ja ik ben eindelijk van m'n 4 weken tellende jetlag af, en het huiswerk voor heel de week gemaakt, zijn we daar maar vast vanaf! :-)
Volgend weekend staat ook Downtown in de planning, zin in dus!
Gelukkig duurt de week hier niet lang dus dat zit er alweer aan te komen! Fijne week toegewenst!

Groetjesss, Tschüss, Houdoe, Byebye Aufwienerschnitzel,
Thom
<3 I

  • 14 Oktober 2013 - 11:42

    Iman:

    ❤️

  • 14 Oktober 2013 - 20:27

    Esther Rutten:

    Hoi Thom,

    Als ik jouw verslag lees, schiet ik steeds in de lach.
    Hoe kun jij nu afvallen van al die Big hamburgers ;) !
    Fijn dat alles oké met je gaat.

    Ik kijk alweer uit naar je nieuwe verslag,

    Liefs, Esther, Anne, en Richard !!

  • 15 Oktober 2013 - 19:29

    Ed:

    De tijd vliegt voorbij, voor jou en voor ons. Presentatie met prijs, elasticiteit etc. Is dus goed verlopen uiteindelijk?
    Op naar de volgende belevenissen.
    Cheers

Tags: Boston, Thom, EF, Week5USA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thom

Thom, 19 jaar uit Oss. In Amerika! :-)

Actief sinds 20 Aug. 2013
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 11564

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 16 Maart 2014

BOSTON!!

Landen bezocht: