Salem & More W7! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Thom 1302 - WaarBenJij.nu Salem & More W7! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Thom 1302 - WaarBenJij.nu

Salem & More W7!

Door: Thom Vervoort

Blijf op de hoogte en volg Thom

28 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Boston

(Op dit moment van schrijven zit ik nog steeds om de 5minuten even achter me te kijken of er geen man met kettingzaag zit..)

Dus alweer een weekje afgestreept, ik denk weer even diep na, de afgelopen week was namelijk weer gewoon les, les, en nog meer les.. Misschien leuk om te zeggen dat de Red Sox, in de world series staan, dus vele avonden zitten de sportsbar'ren tot de nok toe vol met blij 'bostonians', die vervolgens zien dat ze 2-1 achter staan.. Dus om ze te steunen laat ik mn baart ook maar groeien, ja inderdaad ik zie er nu dus ook uit als zo'n wilde biker! (not) :)

Ook komt halloween eraan dus ik heb samen met Jane maar wat marshmallows geroosterd, nee helaas niet bij het kampvuur maar boven het gasfornuis haha! Maar dit ziet er dus in al die films makkelijker uit dan 't echt is, m'n eerste 6 gingen namelijk in vlammen op met een flinke rookwolk tot gevolg, stinken joh haha!
Maar oke, dat was het normale weekje, het weekend!

Gister ben ik met Jane naar Harvard Med. Soccer wezen kijken, haar neef van ik denk 30 speelt erbij dus dat was leuk om te zien. Dit is dus in cambridge, ik was verbaast hoe het er uitzag, menige voetbal club in Nederland kan nog een puntje zuigen aan de strakke, verzorgde velden! Dit voetbal team bestaat dus uit voormalig medicijn/tech studenten, het is dus af en toe alsof je 22 nerds met z'n alle de bal ziet zoeken haha! Maargoed, het team won met 3-0 dus dat was zeker netjes van ze! Helaas is het deze week goed koud geworden, en met die wind op zo'n open veld was het flink koud, maar toch erg leuk om te zien, en gelijk de vraag gekregen of ik langer in Amerika wil blijven om keeper te worden.. We zullen er is over denken! :-)

Nou vandaag, zondag was de trip naar Salem!
Salem is een oud, oud, oud, dorpje/stad ten noorden van Boston. Het is erg bekend van het mooie centrum met historie, MAAR ook van de hekserij. Menig heks is hier vroeg ten dood veroordeeld, en tot nu toe wonen er nog steeds mensen die een soort heksen geloof 'hanteren'..

Dat begon dus vanochtend vroeg, ik was al vroeg bij school dus als eerste maar naar de StarBucks gekacheld voor een koffie. Ik zit rustig met mn koffie wakker te worden tot de man naast me zei: 'Did she say yes?' Blijkbaar zat ik met een smile met Imana te appen, oepsie.. Maarja, t was ook vandaag ons 6 Maanden Jubileum, dank u, dank u! Dus dat zou best eens kunnen. Vervolgens begon de meneer (jaar of 28) tegen me te vertellen dat hij vandaag 4 jaar met z'n vriendin samen was, en haar vanavond ten huwelijk ging vragen, ik kreeg de ring zelfs te zien haha! Maargoed, hoe toevallig is dat, allebei op de 27e enzo en dan zo'n verhaal.. Mn mondje stond toch eventjes open! :)
Na dit 'meant to be' momentje naar school gewandeld, en daar stond dat ding waar ik al bang voor was. Die knal gele typische Amerikaanse schoolbus.. Lacheee!
Dat ding was dus zo krap als maar zijn kon, dus ik had met wat vrienden zoals de stoere kinderen vroeger de plekken achterin geclaimd en we zaten goed, dachten we.. Eenmaal onderweg bleek dat we dus boven de achterwielen zaten, en de wegen in Amerika zijn goed, maar hebben super veel gaten.. Bij ieder gat in de weg werden we dus bijna tegen het dak gelanceerd.. Maar we zijn er toch gekomen!
Dus na een snelle lunch het dorpje ingewandeld, met een groepje van 10.. Salem is dus helemaal ingericht voor toeriste: Dracula, zombies, heksen en ga zo maar door, het liep er allemaal! Ook waren er zo'n 10 haunted hous'es dus ik dacht shit, daar wil ik niet in, maar helaas 9 tegen 1, jammer joh! Nou 2 tickets gekocht voor de beste (SHIT) 2 van Salem.. Vervolgens in de rij kreeg ik van 2 meiden van allebei 1.60m een handje aangeboden voor de steun maar ik het het beter uitgezocht, ik ging met de Deense jongen van ook bijna 2m maar dan 2 keer zo breed dan ik.. Hoezo slim he!

Nou 5 minuten laten stonden de 2 helden van 2meter te gillen als 2 meisjes en was de groep van 10 als een polonaise tegen elkaar aangedrukt er in een nieuw record door heen gewandeld (gerend), ik ben nog nooit zo geschrokken, denk aan 10 mannen in de engste pakken, die in een enorm sluipgangen stelsel in het hele house overal op kunnen duiken, je van voor, achter en boven kunnen laten schrikken, en alles tegen de muren laten bewegen, klapperen en vallen, en dan zie je ook nog is geen steek.. Op een gegeven moment dacht ik dus veilig iemands schouder vast te hebben, was het de vent met een kettingzaag, nouuu mn stem doet nog steeds pijn van het schreeuwen haha! En dat was pas house nummer 1.. (ik kijk weer even om me heen voor de zekerheid..)
En zo ging het in house nummer 2 ook, deze was nog donkerder, je zag in iedere gang maar een lichtje en hier kwamen de schrikkers echt OVERAL vandaan, ze stonden opeens tussen je, pakten je vast, verdwenen weer, je kijkt om, weer terug naar voren en hij staat voor je gezicht.. VERSCHRIKKELIJK!! Maar als je er eenmaal uitkomt lach je, je helemaal rot en was het toch ook wel ontzettend leuk!

Vervolgens staat dus iedereen elkaar 10 minuten lang uit te lachen voor hun geschreeuw en toen konden we weer verder..
We zijn hierna over een begraafplaats gelopen, nouja het had meer wat weg van de Dam want er liepen ontzettend veel mensen dat je de graven amper zag.. Ja dat was heel apart.. Maar nog bijzonderder: de grote boom in het midden van het kerkhof, hier werden dus honderden jaren geleden de eerste 'heksen' opgehangen.. Vreemd genoeg zag het er ook uit als zo'n boom waar je, je precies kon inbeelden hoe dat eraan toe ging, alsof de boom ervoor gemaakt was.. Iedereen had hetzelfde idee als je erbij stond, spooky he!

Snel het kerkhof verlaten en de grote straat ingelopen met alle winkels en kraampjes en concerten etc. dit was het echte leuke festival gedeelte! Er was zelfs een echte toverstokken winkel!!
Hier hebben we nog zeker 2 uur doorgebracht met allerlei leuke halloween activiteiten, eten en bezienswaardigheden.. Er waren zoals voorspelt echt duizenden mensen, super druk, maar heel gezellig, en bijna allemaal leuk gekleed als heks, superman en je kan zo gek niet denken! Ook heb ik mooi het begin van m'n halloween 'kostuum' bemachtigd dus dat was erg leuk! En na zo'n dag heb je dan opeens een klik met Halloween, terwijl ik er voorheen niks om gaf.. Ja dat kan heel snel gaan! Het was echt AWESOME!

En voor komende week? Ik wilde graag naar de eerste wedstrijd van de Celtics op vrijdag. Nou leek het me leuk om wat vrienden mee te vragen, maar helaas is 'onze' club al een man of 20 groot, dus dat wordt heeeeel gezellig vrijdag haha! Helaas moet dinsdag m'n final paper nummer 1 ingeleverd worden en staat er voor woensdag een test.. Deze week moet dus maar weer snel gaan! Donderdag is het ECHT Halloween dus dat zal nog leuk worden! :)
Fijne week en succes met die stormen enzo! :-)

Tot volgende week!
Groetjesss, Tschüss, Houdoe, Byebye Aufwienerschnitzel,
Thom
<3 I





  • 28 Oktober 2013 - 12:53

    Saskia:

    Wat jammer dat je dat filmpje van Salem niet op je blog kan zetten, we hebben ons rot gelachen om die gillende meiden en jongens!
    Succes met je paper en test deze week en veel plezier bij je eerste echte NBA-wedstrijd!

  • 28 Oktober 2013 - 17:31

    Thom 1302:

    Filmpje is onderweg! :)

  • 30 Oktober 2013 - 21:45

    Ed:

    Veel plezier met Halloween donderdag. s6 met de opdrachten. Filmje?

  • 30 Oktober 2013 - 23:36

    Thom 1302:

    Video heeft er nog geen zin in, sorry! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thom

Thom, 19 jaar uit Oss. In Amerika! :-)

Actief sinds 20 Aug. 2013
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 11569

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 16 Maart 2014

BOSTON!!

Landen bezocht: