Harvard & Back 2 School! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Thom 1302 - WaarBenJij.nu Harvard & Back 2 School! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Thom 1302 - WaarBenJij.nu

Harvard & Back 2 School!

Door: Thom Vervoort

Blijf op de hoogte en volg Thom

13 September 2013 | Verenigde Staten, Boston

Hoi Allemaal!

Zo is even kijken het is dus donderdag 12 september, weekje 1. Laten we maar beginnen bij Dinsdag: Harvard Square.

Dinsdag zijn we naar Harvard Square geweest als dag 2 van de oriëntatie. Met laten we zeggen een man of 200 dus allemaal richting de bus (waar er hier misschien wel duizenden rondrijden niet normaal) en dus lekker wachten op de bus.. Iedereen dus goed gestemd vanwege het lekker zonnetje en 30 graden, ja je voelt hem al: wolkbreuk, regenen als een gek!

Dus wij zeiknat die bus in dat ook nog 5min duurde want de meeste campus studenten moeten cash betalen voor de eenmalige rit per week. Dus meneer de buschauffeur was blij met ons :-)
Maargoed richting Harvard is dus nog best leuk want de bus gaat zeker een kilometer als een subway ondergronds met stops erin, best leuke ervaring in een bus, en als laatste halte Harvard Square! Eenmaal boven was die verrekte regen er nog steeds, dus ging de scavenger hunt niet door. Voor de mensen die dit niet kennen, denk aan je introductie week van school met alle idioten opdrachten voor punten: hier dus bijvoorbeeld ga naar StarBucks en vraag voor pompoen koffie, of eet 5 schelpdieren en vervolgens 2 donuts voor 10 punten (alleen voor de sterke maag!) of scheer je koppie Military Style (kaal dus) voor 25 punten. Ons groepje had dus alles al uitgestippeld qua plan en ik wist zeker dat we gingen winnen, maar helaas, dit moet ik dus volgend jaar in Breda (HBO) maar doen, hèhè..

Iedereen dook gelijk de StarBucks in vanwege de regen, dus met mn Deense en Duitse Matties zijn we maar naar een Indiaans winkeltje gelopen waar ze paraplu's verkochten. Vervolgens maar een wilde gok gemaakt waarheen te lopen, en jaja daar kwamen we dus een Hamburger tent tegen, ja inderdaad héél vervelend. Vervolgens weer aangelopen waar we door JFK Park zijn gekomen en een stukje moderne Campus van Harvard, niet zo heel interessant maargoed dat kwam dus nog: de echte Harvard Campus en ja dat is dus wel interessant. Op de groepen slimme Aziaten die perfect 2 aan 2 lopen is er nog wat te zien zoals de mooie gebouwen, een tentoonstelling van 1000 stoelen die op heel de campus stonden, wat erg gezellig keek, en een markt van biologische van alles en nog wat. Daarna zijn we dus toch maar naar de StarBucks gelopen waar wat bleek, ze Pompoen Koffie hadden!! Niet eens vies, ik zou zeggen probeer het eens als je hier bent ;) Dus op de regen na was het goed te doen.

Woensdag dus begonnen met het normale schema, Engels, Volunteership, marketing en Entrepreneurship. Engels is toch wel goed meeschrijven want je leert worden die je nog nooit heb gehoord. Marketing is toch al vrij bekend voor me ivm. IBS dus dat is lekker erover mee kletsen en met Entrepreneurship zit je dus letterlijk 2 uur te lullen met de leraar over interessant ontwikkeling in de business wereld, 3D printers bijvoorbeeld wat wel lachen is, want de beste man is zo relaxed als maar kan.
En dan Volunteership, dit is leuk want je moet dus 50 uur 'werken'. Ik ga dit dus bij EF zelf doen, als activities helper, ja dat klinkt stoer he.. Dit betekend dus alle nieuwe leerlingen helpen en mee met de oriëntatie dagen: Boston Downtown, Harvard, Littly Italy, Citytrips (NY, DC, Canada etc.) Vervelend hè.. :-)

Oke nouja hier zit ik dus, de eerste week zit er alweer bijna op. Morgen een klein presentatie'tje houden over de London Taxi Company, ja cool hè en dan is het mn eerste weekend!

Zaterdag staat chillen op het programma en zondag een concert waar Jane aan deelneemt in Downtown Boston, in een hele oude hal genaamd: Faneuil Hall, gebouwd in 1742, ja das een oudje en heeft dus altijd als ontmoetingsplek voor kooplui en marktlieden gediend. Maar blijkbaar zijn die foetsie en wordt er nu gezongen. Dat is dus een leuk vooruitzicht. Nou ik denk dat ik hier maar is moet ophouden want anders heb ik de volgende keer niks te vertellen :-)

Ohja als je m'n telefoon nummer wilt hebben of adres, contact even via Facebook.
www.facebook.com/thom.vervoort
En voor wat extra kiekjes kan je me volgen via Instagram:
www.instagram.com/thomvervoort
_______

P.S. Pakketjes met pepernoten zijn per vandaag welkom, bij voorbaat dank. :-)
_______

Groetjesss, Tschüss, Houdoe, Byebye Aufwienerschnitzel,
Thom
(<3 Imana)

• 13 September 2013 - 08:33

Imana:

Haha die pepernoten hint van je is bijzonder :P

• 13 September 2013 - 08:40

Jasmine:

Fijn om te horen dat het daar allemaal goed gaat! Haha zullen we een ruil doen? Pepernoten tegen iets heel amerikaans? ;)

• 13 September 2013 - 12:51

Saskia:

Hoi, wat heb je toch al weer veel gedaan in die eerste paar dagen. Klinkt allemaal super goed! Ik heb die Hall waar je zondag naar toe gaat eens even gegoogled en dat ziet er geweldig uit.

• 13 September 2013 - 21:39

Ed:

Tjonge Thom, dat allemaal gedurende de eerste dagen. Leuk om je verhalen te lezen. Net of je er bij bent. Fijn weekend. Ben weer benieuwd naar de belevenissen. Ciao.

Tags: Boston, Thom