Week 1! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Thom 1302 - WaarBenJij.nu Week 1! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Thom 1302 - WaarBenJij.nu

Week 1!

Door: Thom Vervoort

Blijf op de hoogte en volg Thom

16 September 2013 | Verenigde Staten, Boston

M'n 2e zondagavond al, ja dat gaat hard he..

Het weekend, met de bedoeling om eens lekker uit te slapen zaterdag was ik natuurlijk dankzij m'n al een week durende jetleg lekker om 7 uur klaar wakker, bleh.. Maargoed dat komt nog wel hoop ik, dus wat heb ik nog meer zaterdag gedaan? Nou niet zoveel, op het 4 uur durende skype gesprek met Imana na heb ik even nuttige boodschappen gedaan, het water hier uit de kraan is te zuipen, maar toch ook weer niet zo, dus daar liep ik over straat met 30 flesjes water te zuilen terug naar huis, zal vast een leuk gezicht zijn geweest :)

Zondag, vandaag heb ik m'n uitslaap record kunnen verbeteren naar 7:30, ja danku, ben er zelf ook blij mee. Maar vandaag moest er wel wat gedaan worden, namelijk richting Downtown Boston om Jane, mn hostmom te zien zingen bij een concert/optreden in de Faneuil Hall. Dus ik samen met Aki, mn roommattie uit Japan down the street om daar 2 vrienden op te pikken, een duitser en nog een jappie en toen richting de bus.
Dus eenmaal in de bus beland zat er een of andere uit de ghetto verdwaalde vent in z'n telefoon onderhand te schreeuwen waar je uit iedere zin, 'ya kno imma saya bro' kon verstaan, het was opzich wel komisch maar de Amerikanen zijn niet zo gecharmeerd als je 10 keer bitch roept, dus meneer werd uit de bus gezet, en de rust was terug :-)
Eenmaal de bus uit hadden we nog maar 15 minuten en we moesten nog 10 min met de metro, dus wij snel de metro in, en toen nog 5 minuten rennen door Boston om bij de Hall te komen. In de lift nog snel verteld aan een enthousiaste Amerikaan hoe groot ik was en na wat COOL geroep van meneer waren we gelukkig nog net optijd de lift uit om door de sluitende deuren naar binnen te glippen, dus gewoon ruim optijd, hèhè..

Het concert dus, correct me if I'm wrong maar dit ging dus over de 10 constitutie wetten die aan de nieuw geschreven grondwet werden toegevoegd rond 1750 dacht ik. Dus bijvoorbeeld die ene waar iedere Amerikaan op geilt, Freedom of Speech en nog wat blablabla in totaal 10 dus. Ieder wetje werd dus opgelezen door een man met een partij grijs haar op een stoel, als vervolgens de groep begon te zingen zag je de arme man denken, waarom ben ik in godsnaam hier heen gegaan.. Na een klein uurtje was het concertje dus klaar, het was natuurlijk wel mooi en leuk, maarja heb toch wel wat zitten gapen.. btw de hall zelf was erg mooi, zie foto's :)

Vervolgens zijn we dus weer met dezelfde bus en metro richting huis gegaan, ik moest toch wel lachen toen de duitser vertelde dat hij wat nederlandse woorden kende, ja natuurlijk die leert iedere nederlander aan een buitenlander, namelijk: 'godverdomme' en 'neuken in de keuken'.. hij vond beiden erg makkelijk om te onthouden.. tsja wie niet..

Dus wij als een stel uitgehongerde de straat door gelopen om bij een Amerikaanse snackbar binnen te vallen, ik had eindelijk mn eerste pizza, die lekker teveel was dus ik heb morgen nog wat ontbijt, YES!
Maar oke, eenmaal bij het betalen vroeg Andy (de snackbakkert) waar we vandaan kwamen, ik dus Holland zeggen en hij begon enthousiast te vertellen dat hij er wel 5 keer geweest was en vroeger bij de Navy zat in Stuttgart en daar nu veel familie had, tja hoe klein is de wereld soms.. Vervolgens bij de andere 2 thuis zitten eten want daar hebben ze TV! (ja hier niet..) mooi een stuk RedSox-Yankees zitten kijken en toen maar richting huis getrokken, wat 100meter de straat uit is, ja leuk he!

Enja, morgen beginnen we weer met een weekje, toch fijn dat ik vandaag wat te doen had want je krijgt door het velen thuis zitten toch af en toe iets teveel denk tijd terug naar Nederland.. ;)

Al met al dus een TOP eerste weekje, nu 5 dagen school en zaterdag weer DownTown in. Prima zo! :-)
Tot de volgende keer!

Groetjesss, Tschüss, Houdoe, Byebye Aufwienerschnitzel,
Thom
(<3 Imana)

  • 16 September 2013 - 08:03

    Ed:

    Weer een leuk verslag man! Heerlijk al die belevenissen. S6 met de komende week.

  • 16 September 2013 - 13:31

    Saskia:

    Hé Thom, het is toch wel heel erg leuk om met jouw verhalen wakker te worden. Van mij mag je iedere dag een verhaaltje posten hoor!
    Misschien is het een idee om in het weekend een sportclub of iets van fitness te gaan zoeken? Fijne week :)

Tags: Boston, Thom, EF

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thom

Thom, 19 jaar uit Oss. In Amerika! :-)

Actief sinds 20 Aug. 2013
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 11569

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 16 Maart 2014

BOSTON!!

Landen bezocht: