Week 3!! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Thom 1302 - WaarBenJij.nu Week 3!! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Thom 1302 - WaarBenJij.nu

Week 3!!

Door: Thom Vervoort

Blijf op de hoogte en volg Thom

30 September 2013 | Verenigde Staten, Boston

Hallo Allemaal,

Weer een weekje erop zitten, hij zat weer volgeboekt met 5 dagen school tot 5 uur. Op de vrijdag na school gaan we met een aantal wat eten bij een restaurantje in de buurt van school, een leuke manier om het weekend te beginnen!

Gisteren, zaterdag. Ben ik met 2 vrienden downtown geweest! Vanuit mn huis is het een goed uur in de bus/metro zitten en dan stap je midden in het centrum uit, ideaal!
Eenmaal aangekomen daar was het lunch tijd, nou geen beter land om te gaan lunchen dan Amerika. Dus zijn we naar een food corner gelopen, het doet een beetje denken aan een klein winkelcentrum maar dan met afhaal restaurantjes inplaats van winkels, in het midden staan overal tafeltjes waar je met je dienblad kan zitten.
Na het eten een stukje verder de straat in gelopen, hier zit de Macy's, de Bijenkorf van Amerika, niet heel bijzonder. Waar je heen moet in Boston is Newbury St. dit is dé winkelstraat van Boston. Daar zijn we dan ook heen gelopen, eenmaal in de straat is het duidelijk dat het een duur straatje is, Armani, Gucci etc. Allemaal leuk en aardig maar de enorme H&M ernaast is toch wat interessanter voor de student ;-)
Ik wilde graag naar de Nike Store, hier dus een mooi nieuw vest gescoord. Eenmaal buiten viel de grote toren ons wel op, de Prudential Tower. Hier willen we natuurlijk op! Daar dus heen gewandeld en eenmaal binnen is het dus een groot winkelcentrum op de begaande grond, even wat rondgekeken en daarna de lift in naar de 52e vloer. Het uitzicht is toch wel spectaculair, 4 kanten uitzicht met 4 andere delen van Boston. Stel je voor je komt de lift uit en je ziet het grote vliegveld dat aan randje Downtown grenst, de grote haven met oorlog's schepen en in de verte vliegtuigen die op dezelfde hoogte zitten om te landen. Rechts van je zie je de buitenwijken met file's en industrie, links is het echte Boston, het park, Newbury St. het rustige water van de Charles River met bootjes en roeiers van Harvard die trainen. En als je, je omdraait zie je het grote stadion van de Red Sox, Fenway park met daarachter het rustigere gebied van Boston, dat richting de bossen gaat.. Een aanrader als je hier bent! ;-)

Eenmaal weer beneden nog even de Apple Store binnengelopen, hier wat staan te spelen met de nieuwe iPhones (Imana even gebeld haha) en toen was het alweer tegen de avond, en tijd om terug naar huis te gaan. Buiten de Apple store gingen de andere 2 een andere kant op voor een subway-line terwijl ik nog een kwartiertje door Downtown moest lopen voor mijn line.
Dat heeft toch wel z'n charme, helemaal alleen door de grote stad lopen met een dik half miljoen mensen. Je loopt daar niet deel uitmakend van school of een tour etc. Het maakt je echt een inwoner van Boston. Je weet waar je heen moet, kent de bussen, metro's, de straten.. 4 weken geleden wist ik dat van Oss of Boxtel en nu van zo'n wereldstad.
En dan loop je daar uit een klein dorpje uit 'Holland' midden in de grote stad. Mensen die enthousiast zijn over hoe groot ik wel niet ben, de drukte van auto's die langs razen en de enorm hoge gebouwen om je heen die dag en nacht in bedrijf zijn. Het geeft een kick! haha ;-)
Dus eenmaal thuis een pizza gehaald bij m'n Duitse Snackbar mattie, goed einde van de dag!

Vandaag stond huiswerk op de planning, in combinatie met skype sessies. Deze week is de eerste test, dit gaat dus over de frappante wereld van de aandelen in combinatie met zakelijk engels. Vandaag dus termen geleerd als de 'One Trick Pony', 'Catching a Falling Knife' en de bekende 'Reverse Stock Split'.. Duuh!

De dagen vliegen voorbij, ik heb een super leuke klas. Heb al het nodige Japans geleerd (niet vragen wat!) en sta al bekend als TallThom bij de leraren, tja.. Morgen alweer maandag, voordat ik het weet schrijf ik alweer over wat ik komende week gedaan heb.. Tot dan!

Enne, lezen is leuk, maar een reactie nog leuker! ;-)

Tot de volgende keer!

Groetjesss, Tschüss, Houdoe, Byebye Aufwienerschnitzel,
Thom
<3 I

• 30 September 2013 - 10:45

Ed:

Heerlijk om weer je week te lezen. Zo zie je maar hoe snel gewenning gaat. Al je internationale kontakten groeien snel op deze manier. s6 van de week met de test(en).
    All THE best vanuit de Thalys waarxik mee op weg ben naar Parijs. Hoezo, internationale familie :)

• 30 September 2013 - 20:56

Joost:

Show me the money!

• 01 Oktober 2013 - 00:27

Maria:

Ha die Thom, wat leuk om weer een week van je mee te beleven.

Tags: Boston, Thom