Week 2 - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Thom 1302 - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Thom 1302 - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Thom Vervoort

Blijf op de hoogte en volg Thom

23 September 2013 | Verenigde Staten, Boston

Hallo Allemaal!

Ik moet toch even goed terugdenken wat ik deze week gedaan heb, ben dus bang dat ik de helft vergeet te melden want je ziet zoveel iedere dag!

Maandag, zoals iedere schooldag begin ik pas rond 12 uur.. Ik kan dus heel de week uitslapen, het nadeel: je bent pas om 5 uur uit.. Tja ik zal niet klagen!
Inmiddels ken ik de bussen als mn broekzak (ofzo) dus kan ik als het een rustige dag is qua verkeer (Boston is een grote file in de spits) in 40minuutjes thuis zijn, helaas gebeurt dit niet vaak.
Verder is de maandag een goed dagje om in te komen want heb maar 2 lessen, chill!
Sinds deze week zijn de 'studentenverenigingen' waar je bij kan begonnen. Je komt iedere week samen in een soort les uur.. Ik zit dus bij de Blue's: Hancock.. Ja wat een naam hè.. Namens je cluppie kan je dus deel aan sport toernooien en weetikwat nog meer nemen :-)

Op dus veel school na moet er ook wat leuks gedaan worden, daarom zijn we afgelopen vrijdag met een groepje uit de klas, na de les naar een restaurantje gegaan.. Typisch Amerikaans eten, burgers, sandwiches, fries, en nog 30 andere soorten vlees. Je gaat dus met je dienblad naar de 'toonbank/keuken' waar je dus besteld: e.g: een cheeseburger met bacon blabla, waarna er wordt gevraagd hoeveel burgers, de volgende keer dus toch maar 3 proberen (yolo) ;-) Maargoed erg gezellig, en een lekkere burger gegeten!

Gister, zaterdag. Ben ik naar een shopping mall geweest die een half uur van hier is met de bus. Daar dus lunch gegeten (want we hadden alweer honger, duhh): BurgerKing.. en vervolgens alle winkels maar eens doorgelopen. De Sports Authority was toch wel mijn winkeltje, denk aan de mediamarkt maar dan met sport spullen, nice hùh?! Dus hier ga ik de volgende keer nog maar even naar binnen voor wat leuks. Daarna nog even de Target ingelopen, een supermarkt.. Nouja 3x raden, gigantisch. Van zakken Snickers van 250 stuks tot TV's, kilo's bacon en ga zo maar door..

Vandaag, zondag. Een dagje rustig aan gedaan, wat geskyped en huiswerk gemaakt, ook lekker.
Vanaf morgen beginnen we met de aandelen op school, dit betekend dus dat je met een groepje $5.000 knaken investeert (nep natuurlijk) en dan iedere dag kan kopen, verkopen, go long, short etc. Iedere dinsdag verslag uitbrengen bij de leraar en tot kerst gaan we ermee door. Hopen dus dat die 5.000 pingels tegen kerst 50.000 pingels zijn geworden :-) Dit betekend ook dat alle groepjes sinds afgelopen week niks meer willen delen met anderen, en er geheime meetings worden gepland, ja we zijn een beetje fanatiek denk ik.. Maarja, veel op m'n telefoon naar de gewilde aandelen kijken en hopen dat de koers omhoog gaat, best verslavend moet ik toe geven.

De weekjes gaan super snel, doordeweeks zit je in een vast ritme dus voordat je het doorhebt is het alweer weekend. In de weekenden probeer ik veel bezig te zijn, want anders ga je, je snel vervelen..
Gaat dus goed hiero! :-)

Tot de volgende keer!

Groetjesss, Tschüss, Houdoe, Byebye Aufwienerschnitzel,
Thom
<3 I

p.s. Net spruitjes op., best lekker ook nog: what the..
p.s.2: Ik heb een kale muur achter mn bed, wat leuke kaartjes kan dit verhelpen.. Thuis hebben ze m'n adres/of vraag even via FB! Dankuu :)







  • 23 September 2013 - 09:51

    Saskia:

    Leuk verhaal Thom. Ben benieuwd hoe de eerste activiteit met je studentenvereniging is ;). Fijne week!

  • 23 September 2013 - 17:06

    Ilonka Kuijpers:

    En ineens zie ik jouw berichtje staan dat jij in Boston zit!! WAUW! wat leuk zeg! En die verhalen die je schrijft ook echt kei mooi! ben echt jaloers!
    Ben je bezig met een tussenjaartje? en dan flink aan de studie daar? of wat zijn je plannen?

  • 23 September 2013 - 18:00

    Ed:

    Wat een hoeveelheden eten zeg! Maar goed, lijkt mij een walhalla voor jou. Leuk dat er ook buiten school veel activiteiten zijn, geniet er maar van. Met aandelen oefenen? Een mooie oefening met nepgeld ;) Straks met je eigen geld ;) met kaarten voor aan je muur komt het goed!

Tags: Boston, Thom, EF

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thom

Thom, 19 jaar uit Oss. In Amerika! :-)

Actief sinds 20 Aug. 2013
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 11569

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 16 Maart 2014

BOSTON!!

Landen bezocht: