Week 6! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Thom 1302 - WaarBenJij.nu Week 6! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Thom 1302 - WaarBenJij.nu

Week 6!

Door: Thom Vervoort

Blijf op de hoogte en volg Thom

21 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Boston

Hallo allemaal,

Dus ik zit er alweer anderhalve maand, dat gaat snel zeg..

Nou de afgelopen week een vrij relaxt weekje gehad, niks aan presentaties, werkstukken of test's dus dat was even lekker chillen in de klas.. Soort van want er is helaas nog het normale huiswerk, achja gelukkig nog tijd over om lam in m'n bed te hangen tot 11 uur (bijna) iedere ochtend dus ik klaag niet! :) En zoals onze klas collectief verslaafd is aan lekker lunchen hebben we dus weer 2 keer een 'dinner' gehad in de langere pauze's, lekker hoor!

Afgelopen week is mijn/onze bloeddruk van het aandelen groepje naar een nieuw record gestegen.. Misschien hebben enkelen al een vermoeden welk aandeel omhoog knalde afgelopen week: Google..
Dit ging dus van +/- $850 op een donderdag ochtend naar $1010 in de namiddag.. Wij stonden dus als die blije bankiers in films, met papier en mappen rond te gooien omdat we die overwinning al zagen hangen..
Wij dus trots op vrijdagochtend verteld dat we in 'after hour trading', dus handel na sluitingstijd van de markt, in Google zijn gegaan en dikke pingels hadden verdiend.. Hierop keek de leraar op en zei dat after hour trading niet was toegestaan, vervolgens werd de klas een beetje rood want dit was al meerdere keren gebeurt.. Meneer was dit vergeten erbij te vermelden.. Dus wij werden het eerste slachtoffer van de genoemde regel en zagen de dikke pingels in 2en breken.. Op dat moment konden we die mappen vol met papier wel naar zijn hoofd gooien, maargoed geen zorgen, we winnen toch wel.. (Ja, bluf of zelfvertrouwen, ik weet hem ook nog niet..) Komende week weer kansen genoeg dus stay tuned ;)

Gisteren, ben ik vlakbij school wezen basketballen met 4 vrienden. Ik heb vorige week voor het eerst in 3 maanden? weer is een bal aangeraakt! of ik het mis? Nee totaal niet, volgend jaar lekker tennissen ofzo in Nederland haha!
Maargoed zo met vrienden is het wel leuk voor wat beweging en dus hebben we wat staan te schieten.. Na een half uurtje verscheen er opeens een man of 30 die allemaal wedstrijdjes tot de 15 begonnen te spelen.. Wij werden dus als team van 5 er gelijk bij betrokken en ik als enige basketballer van het stel heb denk ik een triple double weten te noteren haha, maar op mijn toevoeging na deden we het wonderbaarlijk goed ook, we hebben uiteindelijk met 15-12 verloren, maar zeker lol gehad!
Na dit partijtje zaten we even wat te hangen in het gras en na een minuut of 10 zochten de echte fanatieke basketballers nog een iemand, nou ik dus in een blije actie YES! geroepen en hoppa meedoen! 15, win by 2.. Ik zat dus bij dat stereo type meneer die denkt dat ie Michael Jordan is, een man van 45, en nog 3 chille gasten die van Boston College kwamen.. Ik wist de eerste 3 scores te noteren dus ik was gelijk geliefd bij de heren! We gingen dus tot de 15, en zijn zeker 50 minuten bezig geweest, ik was op het einde echt stuk van het constante rennen, want die Amerikanen blijven doorgaan!! Ik denk dat m'n 3 maanden durende anti basketbal periode ook z'n tol hief want ik kreeg na 40 minuten een lekkere kramp in m'n kuit, m'n linkerbeen deed dus de volgende 10 minuten niks meer op een scheve voet naar binnen na.. Maar gelukkig zijn het Amerikanen dus krijg je lekker een plekje op de bank met flesje water en reacties van 'geen zorgen, neem je tijd!' Dat was dus wel prettig.. Hierna dus nog wat gekeken en toen terug richting huis gegaan, na de heren nog even bedankt te hebben kreeg ik gelijk reacties, See you next time T! Dus ik mag weer terug komen, leuk om te weten! :-)

Vandaag wat het paper day! De opdracht voor komende week, schrijf een paper over een van de eerste 5 onderwerpen van deze periode, PUNT!! Uhh, een paper.. Hmm, oke, ik ken werkstukken enzo, maar een paper schrijven, hoe moet dat??
Dus na een kwartiertje wat te hebben gegoogled ben ik erachter gekomen en heb ik even lekker die 1500 woorden getypt.. Nu hopen dat het ook goed is, haha!
Dus verder vandaag een lunch gehaald bij de snackbar hier op de hoek, want ja ik moet mn kuit toch een beetje in beweging houden.. En even gekeken hoe PSV verloor, jammer johh, haha..
En dat was alweer het weekendje, morgen weer maandag en dan vliegt de week weer voorbij, helaas moet komende week de winterjas uit de koffer, minpuntje haha! Maarr, Halloween komt eraan, dus as. zondag naar het grootste Halloween festival van de USA, dat wordt een schone onderbroek mee voor de zekerheid.. haha!

Nou oke, bedtijd! Fijne week en tot zondag! :-)

Groetjesss, Tschüss, Houdoe, Byebye Aufwienerschnitzel,
Thom
<3 I



  • 21 Oktober 2013 - 12:49

    Saskia:

    Haha, ik verheug me tegenwoordig toch op de maandagochtend, is wel eens anders geweest!
    Heerlijk om met een bakkie koffie en jouw verhaal wakker :)
    Heb vandaag je sinterklaaspakketje gepost, hoop dat je hem ook echt voor 5 december krijgt. Weet uit ervaring dat het ook een kerstpakketje kan worden ;)
    Veel plezier deze week en ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal over het Halloween festival! X

  • 21 Oktober 2013 - 22:28

    Ed:

    Op naar Halloween. Weer een heerlijk verhaal van je belevenissen. Toch maar weer wat meer sporten, lijkt mij! Leuk man, 5 tegen 5, zijn de leukste partijtjes. Plezier in het spelletje is het belangrijkste, toch?
    All THE best, cheers.

Tags: Boston, EF, Thom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thom

Thom, 19 jaar uit Oss. In Amerika! :-)

Actief sinds 20 Aug. 2013
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 11565

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 16 Maart 2014

BOSTON!!

Landen bezocht: