Halloween & NBA W8! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Thom 1302 - WaarBenJij.nu Halloween & NBA W8! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Thom 1302 - WaarBenJij.nu

Halloween & NBA W8!

Door: Thom Vervoort

Blijf op de hoogte en volg Thom

04 November 2013 | Verenigde Staten, Boston

Hi there,
So this week was very.. ohnee Nederlands :-)

En weer een week school zit erop, inmiddels ben ik hier al 2 maanden en was dit weekje het typische dip weekje, gewoon niet zoveel zin in dingen, moe en het liefst heel de dag in je bed liggen.. Even die dingen missen, je vriendin, ouders en gewoon die kleine, stomme Nederlandse dingetjes als een trein die vertraging heeft, of Nederlandse radio etc.
Maargoed, maakt u zich geen zorgen! Ik vermaak me prima hoor, heel de klas zat er even doorheen, mensen van campus kwamen in hun pyjama met sloffen de les in en verdwenen erna weer in bed, best een grappig gezicht eigenlijk, en volgens mn mentor hoorde het er ook bij, dusja, de dipweek kunnen we weer afstrepen haha! :)
Gelukkig waren er ook leuke dingen deze week, zoals de bevoorrading van Sintermama en SinterImana!

Ook was het de week van halloween! Jaa dat was leuk hoor, de hele straat hier was omgetoverd naar een groot kerkhof en overal liepen mensen al rond met leuke pakken.
Afgelopen donderdag was het de thema dag op school om je omtekleden, dus ik had in Salem grote pluizige beren klauwen gekocht en stelde een wanna-be beer voor. Die dag liep er dus van alles door school heen: Super Mario, batman, heksen, andere beren en en ga zo maar door, echt van alles!
In de les kwam iedere leraar dus langs met een grote bak snoep, nouja snoep, het is vooral twix, kitkat, snicker, m&m's en alle andere chocolade dingen.. hallo puistjes!

Maarja op school was het dus hartstikke leuk, en die avond heb ik samen met Jane op de veranda gezeten en kinderen die trick or treat riepen geholpen aan een voorraad snoep voor het komende jaar, hartstikke leuk om een keer te doen, probably once in a lifetime :)
Dat was dus halloween even in het kort.. (ik vergeet vast nog van alles dus vragen mogen gesteld worden)

Afgelopen vrijdag was NBA Openings night hier in Boston, en aangezien de klas het maar somber inzag deze week had ik het merendeel maar gezellig uitgenodigd mee te gaan! Dus uiteindelijk daar met z'n 10e heen! Na school dus gelijk de bus ingevlogen want de spits hier in Boston, nou daar is heel de randstad nog niks bij, we hadden 2,5 uur om er te komen en waren er slechts 15min van te voren.. Dit over een afstand van 20min in 'normaal' verkeer.. Maargoed onderweg in de bus en metro dus weer een voorraad vieze Spaanse, Japanse en Duitse zinnen geleerd, haha! Ook nog een heel gesprek gehad met een Japanse vriend, en geleerd dat hij uit Noord-Korea gevlucht is op z'n 8e, was toch wel een indrukwekkend verhaal! :-)

Maar oke, dus eenmaal daar loop je het metro station uit, ik keek eerst naar rechts en dacht, huh waar zijn we, maar al gauw veranderde dat toen ik naar links werd getrokken en tegen een flatgebouw van een stadion op keek, de TD Garden! Gauw naar binnen en na een snelle pizza weggewerkt te hebben en een supercool Celtics shirt te hebben bemachtigd de roltrappen op, we zaten op het balkon, dit is toch wel een van de hogere plekken in het stadion en we mochten 7 roltrappen omhoog.. Als je dan eenmaal die deuren doorloopt is het wel even kicken, zo enorm groot, en daar beneden staan die miljoenen verdienende basketballers een beetje in te schieten, VET!
Ook heb ik mooi de MLB Trophy mogen aanschouwen want die was ook in de Garden, de RedSox hebben namelijk de World Series gewonnen! (GOSOX!!)
Voorafgaand aan de wedstrijd lekker het volkslied meeblèren en kijken hoe goed die cheerleaders wel niet staan te dansen, ik zat naast een Mexicaan, hij tikte me steeds aan en wees dan weer naar een of ander blondje die hij wel mooi vond, tsja die Mexicanen he..
De wedstrijd zelf was heel leuk, veel dunks en actie.. Celtics stonden heel de wedstrijd 22 voor, en in de laatste minuut verloren ze met 7, ongelofelijk maarja.. gelukkig heb ik nog een mooi Celtics shirt gevangen tijdens de pauze dus dat was een troost.. Maar ik ga dus zeker vaker kijken!

En verder dit weekend heb ik lekker geluierd en wat huiswerk gemaakt, chill!
Het weer wordt nu toch wel koud en het begint te vriezen, ook is het nu als ik uit ben om 5 uur al gewoon donker.. minpuntjes maarja, de Amerikanen vinden het niet zo erg, Thanksgiving komt er namelijk alweer aan, nog een goeie 3 weken.. Dat wordt ook nog een hele belevenis haha!

De weken gaan inmiddels wel heel snel voorbij, het is weekend voor ik er erg in heb, en het is alweer November, hallo zeg haha! (Ohja het spookhuis filmpje staat nu bij week 7!)
Op naar de volgende, Fijne week!

Tot volgende week!
Groetjesss, Tschüss, Houdoe, Byebye Aufwienerschnitzel,
Thom
<3 Imaantje

• 05 November 2013 - 15:43

Saskia:

Hé Thom, weer genoten van je verhaal. Wat was het sinterklaaspakket er snel! Toen Joost in PA was heeft het pakketje er zo'n 3 weken over gedaan. Dus dit is een nieuw record!
    Het is hier echt herfst geworden, veel wind en regen, niks aan.
    Kan niet wachten tot we ook naar de TD Garden gaan, heb er nu al zin in. Fijne week, kussss.

• 05 November 2013 - 17:43

Ed:

GO CELTICS GO.
    Hebben genoten van je Halloween video. Nou ja video: m.n. De geluiden die er op stonden!
    Verheugen ons nu al op het bezoek aan Boston en dan ook een Celtics game meemaken.
    NB. JE GAAT ALS EEN SPEER MET AL DIE UITSTEKENDE RESULTATEN VAN JE TENTAMENS. Je maakt je "sales" belofte meer dan waar EN elke week een heerlijk reisverslag. Echt, we genieten van je wekelijkse updates.

Tags: Thom, Boston, EF, Halloween, NBA