Thanksgiving, blackfriday en sushii! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Thom 1302 - WaarBenJij.nu Thanksgiving, blackfriday en sushii! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Thom 1302 - WaarBenJij.nu

Thanksgiving, blackfriday en sushii!

Door: Thom Vervoort

Blijf op de hoogte en volg Thom

02 December 2013 | Verenigde Staten, Boston

Oke, geniet er nog maar van want dit is de een na laatste tot nieuwjaar.. hmm, vooruit.. misschien nog iets tussendoor maar ik heb ook vakantie!! ;)
Dus, wat was het voor een weekje Thom? Nou dat zal ik is gaan vertellen, maandag tot woensdag was school, blehh, boe en saai! I know, dus snel door naar donderdag: Thanksgiving!!

Jane was uitgenodigd door vrienden van haar dus ik en m'n Japanse compagnon mochten kiezen, mee of zoek het maar uit. Nou ik ging dus voor mee, want ik wil dat natuurlijk wel goed meemaken nu ik hier ben, maar dat geld niet voor (m'n beste vriend, ohnee grapje!) Jappie, die naaide hem eruit naar weet ik het waar maarja, lekker boeie!
Dus ik lig die dag tot 12 uur in m'n bed, ja wat een feestdag he! Maar toen hoorde ik ver weg dat we om half 1 weggingen, dus ik dacht 'huh, why zo vroeg?!'. Maar blijkbaar is het dinner vaak al om 3 uur, omdat daarna naar het traditionele American Foooootball gekeken wordt. Dus ik snel m'n bedje uitgerold enzo en hup daarheen. Jane rijd nogal apart, dus eenmaal daar aangekomen had ik een permanente afdruk van m'n rechtervoet op de plek waar een rempedaal zit, geplant.
Nou vervolgens naar binnen gelopen, de hele woonkamer was volgebouwd met 3 lange tafels en een stuk of 25 stoelen, het was dus best volle bak. De meeste mensen waren toch al 65+ dus ik was blij toen bleek dat er ook 5 buitenlandse studenten wonen, gezellig hoor! Dus terwijl er dikke stress in de keuken was met de turkey en al het eten enzo heb ik met m'n 3 Chinese vrienden (+1 Braziliaan en een Zwitser die steeds foetsie was) Kungfu Panda gekeken, helemaal wauw zo'n vliegende Panda hè! Toen al het eten klaar was, mochten we aan tafel, nou ik zat dus aan kop (Nee niet het voeteneinde voor de bijdehandjes hier, (Imana!!)) Dus dat was wel apart dat ik die plaats toegewezen kreeg, het zullen mijn goede manieren wel geweest zijn.. Dus na van alles bedankt te hebben (het is natuurlijk THANKSgiving) mocht ik los! Oke, oke de opgevoerde kip was te doen, laten we het een 7,5 geven omdat ik in een goede bui ben.. Maar op de kalkoen na was er van alles aan lekkers, denk maar aan je favoriete gerecht want bijna alles stond op tafel! Dus na dit enorme dinner ga je dus gezellig doen, ik was even mee de hond uitlaten en toen ik terugkwam waren de tafels magisch verdwenen en waren alle stoelen gezellig naar elkaar toe gedraaid in een grote kring. De uhm.. volwassenen zaten allemaal interessant te doen met verhalen en aangezien kungfu panda al afgelopen was gingen we er maar bijzitten.. Ik had een spannend gesprek met een soort Don Corleone, hij heette Leo en was Italiaans, mette zo'ne ekte Italianooo Engels. Dus dat was wel interessant, maar ook met een andere meneer die blijkbaar wel 15 keer in Nederland geweest was, ik natuurlijk enthousiast vragen waarvoor?! Dus hij vertelde dat hij vroeger (hij is al gepensioneerd) voor 'Amerika' werkte en naar een militaire basis in Scheveningen moest om daar de software een update te geven.. Oke apart verhaal, beetje NSAachtig nie?!
Vervolgens vroeg hij waar ik vandaan kwam, dus ik zei maar Eindhoven, waar een reactie op kwam met, ohja dat is toch bij Groningen? Uhh, ja zoiets vriend! :) Gelukkig kwam na dat gesprek de desserts op tafel, weer een hoeveelheid waar je een week van kan eten dus dat was lekkerrr!! (vooral de chocolade lasagna, woee!) Verder nog genoeg gehoord die avond en na ook uitgelegd te hebben dat Amsterdam niet in Denemarken ligt was het mooi geweest, op naar huis, want de dag erop moest ik, oke voor mijn doen, vroeg op..

Het was natuurlijk black friday, sommige vrienden van me gingen 's nachts al maar daar had ik dus echt geen zin in, het is hier 's nachts al zeker richting de -10 dus doeidoei, ik blijf lekker in m'n bed!
Maar de wekker ging wel om 7.30 want we hadden afgesproken om 9 uur en ik moet met een bus en metro richting downtown wat een uurtje duurt.. (GoogleMaps zegt dat Amsterdam - Den Bosch ook 60 minuten is met OV, dus u kunt inbeelden hoe groot Boston is..) Maargoed eenmaal daar aangekomen kwamen m'n 4 nogal brak uitziende vrienden de Starbucks uitgesjokt, wat bleek? Nou er waren maar een paar winkels open 's nachts dus helaas pindakaas die stonden daar voor niks vanaf 02:00 tot 9:00, dus heb ik ze even voldaan uitgelachen.. Dus, blackfriday, klopt dat nou een beetje vraagt u zich vast af, uhm ja deels is mijn antwoord. Bij sommigen winkels was het gewoon rustig, als een normale dag. Dit zijn dan wel de wat saaiere winkels, aan de populaire winkelstraat van Boston stonden af en toe wel wat rijtjes voor een deur en in de h&m stond een enorme file voor de pashokjes en kon je, je kont niet keren zo druk, ook was er een dj en allemaal van die poespas dus dat was wel het echte blackfriday gevoel! Uiteindelijk uitgeshopped en richting huis gegaan, ik voelde me even in Japan want in de metro moest je echt duwen wilde je erbij in komen, want rond de middag was heel Boston op koopjesjacht..

Zaterdag had ik ingepland als huiswerk dagje, ik heb een presentatie voor deze week in elkaar gedraaid, en ook een konijn gevoerd.. huh? Tja, Jane vroeg me mee om even een konijn van haar vriendin te gaan voeren want ze is op vakantie, even werd dus al gauw anderhalf uur want het was aan de andere kant van Boston.. Vervolgens kom je aan in een huis waar het konijn vrij kan rond huppen dus die nam steeds de benen als je hem wilde pakken/voeren.. Geen leuke flappie! :(
Maarja wel even erop uit geweest dus dat was de moeite.

En vandaag was dan eindelijk, Sushiiii dag!! Ik en m'n beste Japanse vriend (not) hadden om 12.30 afgesproken met Jane die dan terug van de kerk kwam, dus wij hier lopen lamballen tot 12 uur en toen, oeps, moeten we niet al gaan? Uiteindelijk snel naar de bus gerend en fashionably 20minuten late, cool hè?! Nouja ik was dus niet zo van de sushi, maar dat is veranderd. Het was all you can aanvink op het papiertje, dus Jane had meteen van alles aangevinkt en dus kwamen er 5 enorme borden op tafel met van alles.. En tja, het was gewoon lekker! Dus Imana wees maar blij, nu kunnen we samen Sushi gaan eten.. :) En verder heb ik heerlijk films gekeken op dit regenachtige dagje..
Dus de conclusie, een top weekendje! Komend weekje maar even vlug door want ik heb ontzettend zin in de vakantie die eraan komt!
Nog een verslagje volgende zondag, tot dan!

Een fijne week! En vergeet de foto's niet te checken hè!

Groetjesss, Tschüss, Houdoe, Byebye, Aufwienerschnitzel,
Thom
<3 Imaanie




  • 02 December 2013 - 14:26

    Saskia:

    Klinkt goed Thom! Over 2 weekjes ben je weer thuis. Wat gaat het snel he! :)

  • 02 December 2013 - 17:48

    Imana:

    Jaja voeteneind hahahaha

    Zin in 15december!
    Tot snel lieve schat!
    Hou van jou!
    Xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thom

Thom, 19 jaar uit Oss. In Amerika! :-)

Actief sinds 20 Aug. 2013
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 11557

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 16 Maart 2014

BOSTON!!

Landen bezocht: